REKLAMACE
Reklamační řád

Všeobecná ustanovení

Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, které bylo zakoupeno u společnosti turboprovas.cz a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Pokud je zákazník spotřebitel, řídí se jeho práva, neupravené reklamačním řádem, občanským zákoníkem (č. 40/1964 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Pokud zákazník není spotřebitel, řídí se jeho práva, neupravené reklamačním řádem, obchodním zákoníkem (č. 513/1991 Sb.).

Ke zboží je vždy vystavena faktura, která má rovněž funkci záručního listu.

Pokud kupující zjistí nesrovnalosti mezi daňovým dokladem a dodaným zbožím, případně pokud neobdržel dodací list se sériovými čísly, musí neprodleně kontaktovat společnost turboprovas.cz.

Kupující, který není spotřebitelem, musí takovou nesrovnalost hlásit nejpozději do 72 hodin od převzetí zboží. Více informací o převzetí dodaného zboží naleznete v obchodních podmínkách.

Záruční podmínky

Pokud není na dokladech uvedeno jinak, je záruka na dodané zboží 12 měsíců. Kupujícímu, který je spotřebitelem, je vždy poskytnuta záruka na zboží ve výši nejméně 12 měsíců. Záruční doba na zboží se dále prodlužuje o veškerou dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě.

Při uplatnění záruky má kupující, který je spotřebitelem:

  • pokud jde o vadu odstranitelnou, má právo na bezplatné a včasné odstranění vady včetně výměny vadného zboží nebo vadného dílu, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud takový postup není možný, má kupující právo na odpovídající slevu z kupní ceny, případně má právo od kupní smlouvy odstoupit.
  • pokud jde o vadu neodstranitelnou, má kupující právo na výměnu vadného zboží nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
  • pokud jde o vady odstranitelné, vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně, má kupující právo na výměnu vadného zboží nebo může od kupní smlouvy odstoupit.
  • pokud jde o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li kupující výměnu zboží, má právo na odpovídající slevu z kupní ceny případně může od kupní smlouvy odstoupit.

V případě výměny zboží v záruce začíná na nové zboží běžet nová záruka a to v plné výši. Na nové zboží, obdržené v rámci záruky, dostane kupující nový záruční list, s novým sériovým číslem zboží.

V případě, že zboží při převzetí kupujícím je v rozporu s kupní smlouvou, má kupující právo na bezplatné uvedení do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat odpovídající slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí v případech, kdy byl kupující na rozpor s kupní smlouvou upozorněn nebo ho sám způsobil. Pokud se rozpor s kupní smlouvou projeví během 6-ti měsíců ode dne převzetí zboží, má se za to, že rozpor existoval již při převzetí zboží, pokud se neprokáže opak.

Reklamaci nelze uplatnit:

  • pokud bylo zboží mechanicky poškozeno
  • pokud bylo zboží neodborně namontováno
  • pokud bylo se zbožím neodborně manipulováno
  • pokud bylo zboží používáno v nepřiměřených podmínkách
  • pokud bylo zboží poškozeno živelnou událostí
  • pokud bylo zboží poškozeno nadměrným zatěžováním, případně v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci

Reklamační podmínky

V případě poruchy nebo výskytu vady na zboží, v záruční době, uplatňuje kupující reklamaci v autorizovaném servisním středisku, které je uvedeno v záručním listu. Není-li uvedeno servisní středisko, pak je místem uplatnění reklamace provozovna firmy.

Zákazník může uplatnit reklamaci doručením zboží poštou nebo osobně na adresu:

  • Turbo pro Vás - Tomáš Dorazil
    Lipová 210
    Nový Jičín
    74101

 

K reklamovanému zboží vždy přiložte:

  • kopii faktury a záručního listu
  • záruční list výrobce, pokud byl dodán
  • co nejpřesnější popis závad a jejich projevů

V případě reklamace nás můžete kontaktovat viz. kontakty.

Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení zboží odesláno zákazníkovi na náklady firmy.

Prodávající vždy zajistí vyhotovení písemného protokolu o zjištěných závadách a formě jejich odstranění. Kupujícímu se doporučuje, aby si tato potvrzení uchoval po dobu platnosti záruky.

Reklamace je vždy vyřízena co možná nejrychleji, nejpozději však do 30-ti kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se strany nedohodnou jinak.

V případě zamítnutí reklamace prodávajícím, vydá tento spotřebiteli písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.


Dopravní podmínky

Při převzetí zásilky je kupujícímu doporučeno překontrolovat stav zásilky a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky.

Pokud kupující obdrží neúplnou nebo poškozenou zásilku, doporučujeme o tomto, bez zbytečného odkladu, informovat prodávajícího na telefonu +420 774 577 677 a sepsat s dopravcem zápis o škodě. Tento zápis pak kupující do 24 hodin pošle e-mailem prodávajícímu.

Pokud zásilka vykazuje skryté vady, musí kupující bez prodlení kontaktovat dopravce a vyžádat si sepsání protokolu o škodě.

Dopravce zpravidla zkoumá skutečný stav poškození zásilky a tak doporučujeme abyste s poškozenou zásilkou nemanipulovali a pokud možno zachovali ve stavu, ve kterém byla doručena.

Kupující, který není spotřebitelem, je povinnen překontrolovat stav zásilky, dle výše uvedeného postupu, nejpozději do 72 hodin od převzetí zboží. V případě převzetí zásilky od dopravce nemá již kupující nárok na pozdější reklamace poškozené zásilky vůči prodávajícímu. Převzetím zásilky je další reklamace ohledně poškození a neúplnosti zásilky řešena již jen s dopravcem.